Tankowiec LNG Maran Gas Alexandria dostarczył pierwszy ładunek skroplonego gazu do terminalu LNG na Rugii, w niemieckim Mukran. Statek, załadowany skroplonym gazem ziemnym (LNG) z Norwegii, jest kluczowym elementem w procesie weryfikacji gotowości terminalu do obsługi dostaw LNG. Niemiecki terminal może być konkurencją dla polskiego gazoportu w Świnoujściu.
Choć wciąż nie milkną protesty ze strony niemieckich ekologów, w sposób niezakłócony mają ruszyć prace morskiego terminalu do regazyfikacji gazu, znajdującego się w niemieckim Mukran. Po próbnych dostawach mają ruszyć one ruszyć już w sposób stały.
W ostatnią sobotę dokonano oficjalnego otwarcia kolejnej, pływającej jednostki regazyfikacyjnej FSRU, tym razem na niemieckim wybrzeżu Morza Bałtyckiego. Do sprawy „gazoportu w krainie Nord Stream 2” odniósł się na Twitterze Marek Gróbarczyk, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
14 stycznia zostanie oficjalnie uruchomiony kolejny terminal LNG w Niemczech – pływająca jednostka FSRU Lubmin. Media branżowe donoszą, że do sieci gazowej wtłoczono pierwszy wolumen błękitnego paliwa.
Zwrot krajów europejskich ku LNG (skroplony gaz ziemny) jest odpowiedzią na obecny kryzys energetyczny związany z wojną na Ukrainie i skutkami geopolitycznym konfliktu. Pierwsze partie LNG importowała już Finlandia oraz Niemcy.
Pływający terminal regazyfikacyjny przeznaczony do operowania LNG, FSRU, jest już w Niemczech. To pierwsza tego typu jednostka w tym kraju. Docelowo ma ona znajdować się w Lubminie nad Bałtykiem.
We wtorek 20 września 2022 roku rozpoczęła się budowa pierwszego w pełni prywatnie finansowanego terminala skroplonego gazu ziemnego FSRU "German Baltic" – poinformowała niemiecka spółka Deutsche ReGas z Lubmina. Pierwszy gaz popłynie do sieci już w grudniu.
Francuski koncern TotalEnergies rozpoczął współpracę z niemiecką firmą Deutsche ReGas w celu szybkiego uruchomienia nowego terminalu FSRU w porcie Lubmin w Niemczech. Partnerzy planują uruchomić go w grudniu 2022 roku.
Siły USA strąciły kolejnego drona Huti, zagrażającego statkom na Morzu Czerwonym
MSC dodaje Hamburg do serwisu SWAN
11 laboratoriów i wielkoskalowe modele statków w nowym centrum badawczym Politechniki Morskiej
Holownik zamieszany w katastrofę ekologiczną w Tobago odnaleziony w Afryce
Forum Bezpieczeństwa Morskiego Państwa 2024 po raz dziewiąty
Ataki Huti pozostają wyzwaniem dla międzynarodowej żeglugi i sił morskich